پاکت بسته بندی

پاکت سه لایه

پاکت سه لایه

پاکت سه لایه، گونه ای بسیار مقاوم از پاکت بسته بندی است که با افزودن هر لایه خواصی به آن افزوده شده است. کاغذ های کرافت، گلاسه، مواد شفافی چون پلی اتیلن، سلفون، نایلون، پلی استر یا ورق های متالایز، هر کدام ویژگی های خود را داشته و میزان مشخصی از استقاومت و استحکام را دارند ولی به تنهایی برای حمل و انتقال بسیاری از مواد خوراکی، بهداشتی و صنعتی کافی نیستند. پاکت های بسته بندی گاه مسیری طولانی را از کارخانه ها و تولیدی ها تا غرفه های فروشگاه طی می کنند.

پدید آمدن یک خراش کوچک بر روی سطح آن می تواند باعث از دست رفتن کل محصول آن بسته بندی شود. بسیاری از مواد خوراکی و بهداشتی با ایجاد کوچک ترین خلل و فرج، درون آن ها خواص خود را از دست می دهند و دچار هوا گرفتگی می شوند و رطوبت و هوا و آلودگی راهی برای نفوذ به درون آن ها پیدا می کند یا محصولات پودری مانند نمک، سیمان، آرد، پودر دکلره و مانند آن دچار ریزش و از دست رفتن می شوند.

البته تولید پاکت سه لایه تنها به دلیل افزایش و تقویت استحکام و مقاوم سازی بدنه آن نمی باشد و دلایل متعددی دارد. در بسیاری از انواع پاکت سه لایه، لایه ای برای محافظت مواد داخلی و محتوای بسته بندی از رطوبت و نم است. زیرا برخی از مواد خوراکی بر اثر کوچک ترین نفوذ رطوبت به داخل آن ها، کیفیت خود را از دست می دهند. همچنین در برخی موارد برخی از مواد درون بسته بندی خاصیتی تر و روغنی دارند و در پوشش بیرونی از پاکتی کاغذی از جنس کاغذ کرافت یا گلاسه استفاده شده است و تولید کنندگان برای نشت نکردن مواد روغنی یا رطوبت به بیرون از پاکت، لایه ای به درون آن اضافه می کنند.

برخی از موارد نیز وجود دارند که محتوای درون بسته بندی در پوششی متناسب با نوع و ساختارشان قرار گرفته اند ولی این پوشش فاقد زیبایی لازم و جلوه های بصری است. چاپ بر روی لایه بیرونی کیفیت بالا و مورد دلخواه تولید کنندگان را ندارد و از آن جایی که پاکت بسته بندی محصول تبلیغ زنده و مجسم آن محصول می باشد.

تأثیر بسیار بزرگی در فروش محصولات دارد، تولید کنندگان از پاکت سه لایه استفاده کرده و لایه سوم را در بیرونی ترین جدار پاکت از متریالی استفاده می نمایند که زیباترین ظاهر را برای بسته بندی ایجاد نماید و کیفیت چاپ بالایی داشته باشد. تجربیات نشان می دهد که بسته بندی محصولات عاملی تعیین کننده در به فروش رفتن آن ها از غرفه های فروشگاه ها هستند.

یکی از پر کاربردترین انواع پاکت سه لایه، پاکت بسته بندی متالایز می باشد. متالایز را از ذرات آلمینیوم تولید می کنند که به همین دلیل نقره ای رنگ است. نمونه های سفارشی شده ای از آن نیز با رنگ طلایی در بازار وجود دارد. یکی از پر کاربردترین و پر فروش ترین انواع ساختار سه لایه برای این محصول به این صورت می باشد.

داخلی ترین لایه از سه لایه را از جنس پلی اتیلن قرار می دهند که سازگاری بالایی با مواد غذایی دارد و به اصطلاح بسته بندی را فود گرید می نماید. لایه میانی را متالایز قرار می دهند که مقاومت و استحکام متوسطی دارد و به تنهایی پوششی مقاوم برای پاکت بسته بندی نیست و بیرونی ترین لایه را پلی استر شفاف قرار می دهند که فرایند چاپ بر روی آن انجام می گیرد.

چاپ بر روی پلی استر با دستگاه های چاپ به خصوصی انجام می گیرد. روش هایی که برای چاپ بر روی لایه پلی استر وجود دارد که سومین لایه از این پاکت سه لایه می باشد، شامل این موارد می باشد: چاپ فلکسو، چاپ سیلک، چاپ هلیو.

روشی که برای قرار دادن این سه لایه بر روی یکدیگر وجود دارد، روش لمینت می باشد. در این روش بین سه لایه از مواد متصل کننده استفاده می گردد. در پاکت سه لایه متالایز، هیچ دیدی از محتوای درون آن وجود ندارد و بیشتر برای مواردی کاربرد دارد که مواد درون آن بر اثر تابش نور خورشید و قرار گرفتن در معرض نور دچار فساد می شود.

این نوع از بسته بندی ظاهری درخشان و زیبا دارد و مناسب سلیقه تجاری بسیاری از افراد می باشد. محتوایی که بیشتر برای حمل با پاکت سه لایه مورد استفاده قرار می گیرد، شامل این مواد می شوند: چای و قهوه، شکلات، تافی، اسنک ها، آجیل ها و مغزها و مواردی از این قبیل. پاکت سه لایه در ابعاد گوناگون و در فرم های سه طرف دوخت، کاست دار، ایستاده و … تولید و عرضه می گردد.

یکی از انواع پاکت سه لایه پاکت کرافت ایستاده پلی اتیلن، پلی استر می باشد. برای این محصول در بیرونی ترین لایه، از کاغذ کرافت استفاده شده است. که جهت زیبایی هر چه بیشتر کار می باشد و البته که چاپ بر روی آن ها، جلوه های بصری خود را دارد. در لایه میانی این پاکت سه لایه از پلی استر استفاده شده است.

پلی استر برای بالا بردن استحکام و مقاومت بسته بندی می باشد و در صورت ایجاد هر گونه پارگی یا شکاف در لایه کاغذی، محتوای درون بسته بندی را از آسیب و بیرون ریختن حفظ می کند. همچنین حفاظی در برابر آلودگی برای مواد درون بسته بندی می باشد و از مجاورت هوا و رطوبت با مواد داخل پاکت سه لایه، جلوگیری می نماید.

داخلی ترین لایه پلی اتیلن می باشد که بهترین متریال برای مجاورت با مواد غذایی می باشد و مانع نشت کردن رطوبت و روغن یا اسانس از مواد خوراکی به بیرون می باشد. با قرار دادن لایه پلی اتیلن در داخلی ترین لایه، پاکت سه لایه را فود گرید می نمایند یعنی مناسب برای حمل مواد خوراکی.

این نوع از پاکت سه لایه را در فرم ها و شکل های گوناگونی طراحی و تولید می نمایند ولی یکی از پر فروش ترین و پر کاربرد ترین انواع آن پاکت های پنجره داری است که به صورت ته کاست دار می سازند و قابلیت ایستایی دارد. دریچه ای بر روی این فرم بسته بندی ایجاد می نمایند که با لایه پلی استر میانی محافظت شده و قابل رؤیت می باشد.

این فرم از بسته بندی با حالت ایستاده ای که اغلب دارند، در غرفه های فروشگاه ها به مراتب دیده می شوند. این ساختار خود بزرگترین تبلیغ برای محصولات با کیفیت است که نیاز دارند محتوای درون آن ها نیز دیده شود. این فرم از پاکت سه لایه قیمت مناسبی نیز دارند و در ابعاد گوناگونی تولید و عرضه می شوند. از این مدل از پاکت سه لایه، برای فروش آجیل ها، مغز ها، آبنبات و خوراکی های متنوعی استفاده می شود.

انواع پاکت سه لایه با مواد اولیه متنوع و ابعاد مورد تقاضا در این مجموعه تولید و عرضه می گردند. در این مرکز انواع پاکت سه لایه برای بسته بندی مواد خوراکی، بهداشتی، کشاورزی، صنعتی و … تولید می گردد.

متریال استفاده شده درمحصولات بسیار مرغوب بوده و کیفیت بالایی دارند. قیمت پاکت سه لایه بسته به نوع انتخابی، ضخامت، ابعاد، متریال، وارداتی بودن یا تولید داخل بودن مواد اولیه متفاوت می باشد. برای داشتن انتخاب بهتر جهت سازگاری و تناسب متریال و تعداد لایه های بسته بندی با محتوای آن، می توانید با همکاران ما در بخش فروش، مشورت نمایید.

نوشته های مشابه