پاکت بسته بندی

پاکت دو لایه

پاکت دو لایه

پاکت دو لایه

پاکت دو لایه، نوعی از پاکت بسته بندی است که جنس بدنه آن بنا بر نیاز متقاضی و با متریال گوناگونی با افزودن یک لایه دیگر تقویت و تجهیز گشته است. شاید اگر بخواهیم مهم ترین ویژگی پاکت دو لایه را بر شماریم، باید کیفیت و استحکام را بیان کنیم. خصیصه اصلی هر محصولی در نام آن مستتر است و همان طور که از نام این محصولات بر می آید، ضخامت و خواص این نوع از بسته بندی تقویت شده است تا با مقاومت و دوام بیشتری از پس حمل و انتقال محتوای درون خود بر بیاید.

لایه دومی که بر روی جداره این محصولات افزوده می شود، از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشد تا به خوبی بر روی لایه اول چفت شود و سوار شود. یکی از اصلی ترین دلایلی که پاکت دو لایه به خاطر آن تولید و عرضه می گردد، ضد آب کردن بسته بندی می باشد. گاهی محصولاتی درون بسته بندی وجود دارد که افزوده شدن کوچک ترین رطوبت و آب باعث از بین رفتن خواص و کیفیت آن می شود. این محصولات شامل این موارد می شوند: انواع خشکبار، آجیل ها و مغزها، برنج، دانه های غلات، آرد یا حتی مواد صنعتی مانند گچ و سیمان و مواردی از این قبیل.

یکی از دلایل دیگری که برای دو لایه کردن انواع پاکت بسته بندی وجود دارد، افزودن جلوه های بصری به محصول می باشد. به طور مثال بر روی یک محصول بسته بندی شفاف، از یک لایه کاغذ گلاسه یا کرافت یا متالایز استفاده می شود تا هم کیفیت چاپ و طرح و نقش را بالا ببرند و هم آن را مقاوم تر و با دوام تر سازند.

این کار باعث می شود تبلیغات مناسبی برای محصول ایجاد می گردد. تولید و عرضه محصول با کیفیت و مرغوب یک سوی فروش است، ایجاد بسته بندی شکیل، زیبا و مقاوم که به بهترین شکل آن را تبلیغ نماید، یک سوی دیگر فروش محصولات است. بسته بندی بی کیفیت و نامناسب، محصول مرغوب را حیف می کند و از ارزش آن می کاهد.

گاهی دو لایه کردن بسته بندی به کاغذ کرافت صورت می گیرد و در پوشش درونی پاکت بسته بندی کرافت یک لایه شفاف و نازک و انعطاف پذیر که به طور رایج از پلی اتیلن می باشد، به درون پاکت می پوشانند. این کار به طور متداول برای بسته بندی مواد خوراکی انجام می گیرد. این کار باعث می شود در صورتی که مواد خوراکی تا حدودی دارای ادویه باشند یا روغنی باشند، مواد آن ها در کاغذ کرافت بسته بندی نفود نکند.

یا اینکه این لایه شفاف برای بالا بردن استحکام و مقاومت بسته بندی می باشد. برای خوراکی هایی که حالت پودری دارند مانند آرد و ادویه و موادی از این قبیل که با به وجود آمدن کوچک ترین خللی در جداره بیرونی باعث ریختن مواد می شود، از این روش برای دو لایه کردن بسته بندی استفاده می شود.

روش دیگری که برای دو لایه کردن محصولات بسته بندی استفاده می شود لمینت کردن آن ها می باشد که برای مواد اولیه از جنس شفاف و متالایز به کار برده می شود و بسیار رایج و پر کاربرد می باشد. در روش لمینت دو لایه انعطاف پذیر با کمک ماده ای اتصال دهنده به یکدیگر می چسبند و متصل می شوند. یکی از پر کاربرد ترین انواع لمینت همان طور که گفته شد، لمینت متالایز می باشد.

در این روش برای عدم رسیدن نور به مواد غذایی و بهداشتی، جداره بیرونی بسته بندی را ورق های متالایز قرار می دهند. در این شیوه، جداره داخلی از جنس مواد شفاف بوده و جداره بیرونی از جنس متالایز می باشد که این دو جداره را بر روی یکدیگر لمینت می کنند. متالایز ورق هایی براق و صیقلی می باشد که از ذرات فلزی در ساخت و تولید آن استفاده می گردد. ویژگی اصلی محصولاتی که به روش لمینت دو لایه شده اند، انعطاف پذیری بالای آن ها می باشد که انتقال آن ها را راحت کرده است.

به طور کلی دلایل دو لایه کردن محصولات بسته بندی را می توان به این صورت جمع بندی کرد: دو لایه کردن به دلیل افزودن خواص مکانیکی: از آن جایی که پروسه انتقال محصول از مبدا یعنی محل تولید به مقصد یعنی شخص مصرف کننده، پروسه ای زمان بر می باشد و در طی این پروسه، بسته بندی محصول از کارخانه های تولید و دست واسطه ها و بخش حمل و نقل می گذرد و به غرفه فروشگاه می رسد. در این میان پارگی امری شایع می باشد که اگر بسته بندی به صورت دو لایه باشد، نگرانی وجود نخواهد داشت و محتوای بسته بندی در امان می ماند.

دو لایه کردن به دلیل افزودن خواص محافظتی: عمده ترین محتوای این نوع از بسته بندی ها، مواد خوراکی هستند و حفظ تازگی و ویژگی های مواد خوراکی در بسته بندی اهمیت فراوانی دارد. مجاورت با هوا یا نفوذ رطوبت درون بسته بندی، یکی از عواملی است که باعث ماندگی محصولات می شود.

بسیاری از این بسته بندی ها را برای استفاده در مدت زمان طولانی به صورت زیپ کیپ دار و یا ایستاده می سازند و به همین دلیل باید ویژگی های محتوای آن نیز در زمان طولانی حفظ شود. از موادی که در این نوع از بسته بندی های استفاده می شود می توان به مواد خوراکی مانند چای، قهوه، بیسکوییت، تنقلات و … یا مواد بهداشتی آرایشی، صنعتی یا ساختمانی و مانند آن اشاره کرد.

دو لایه کردن به دلیل افزودن جلوه های بصری و زیبا سازی: زیبایی و شمایل بسته بندی و قابلیت چاپ و کیفیت چاپ بر روی بدنه محصول اثری شگرف و قدرتمند بر فروش محصولات و محتوای آن دارد. ظاهر بسته بندی بر طبق تجربیات می تواند هم باعث افزایش چشمگیر فروش شود و هم می تواند باعث کاهش فراوان فروش محصول گردد.

تنوع محصولات دو لایه از لحاظ شکل و ساختار بسیار زیاد است. فرم های یک رویه کرافت یک رویه شفاف، یک رو متالایز یک رو شفاف، انواع کاست دار، باکس پوچ، دسته دار و بسیاری موارد دیگر، همگی انواعی از پاکت دو لایه می باشند که هر کدام متقاضیان خاص خود را دارند. قیمت پاکت دو لایه به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از تعیین کننده ترین عوامل در تعیین نرخ این محصولات، جنس آن ها می باشد.

وارداتی یا تولید داخلی بودن متریال و مواد اولیه نیز تعیین کننده می باشد. از آن جایی که قیمت ارز همواره دچار افت و خیز می باشد، قیمت مواد اولیه برخی از انواع پاکت بسته بندی نیز دچار تغییر و نوسان می باشد. ابعاد و حجم این محصولات نیز در هزینه تولید آن ها مؤثر می باشد. کاست دار بودن و تعداد کاست ها نیز جزو عواملی است که بر بهای آن ها اثر گذار می باشد.

ما انواع پاکت دو لایه را با استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تولید کرده و در زمان قیمت گذاری این محصولات، نرخی مقرون به صرفه نسبت به انواع مشابه موجود در بازار، برای آن ها تعیین می نماییم. تنوع محصولات ما بسیار وسیع می باشد و تمام سلیقه ها و نیاز ها را در بر می گیرد. در صورت درخواست متقاضی، انواع طرح ها و نقش ها با بالاترین کیفیت بر روی این محصولات به چاپ می رسد. برای ثبت سفارش و دریافت اطلاعات با همکاران ما در این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه