پاکت شفاف

پاکت شفاف متالایز

پاکت شفاف متالایز

پاکت شفاف متالایز

پاکت شفاف متالایز یکی از پر کاربردترین انواع پاکت هاست که می توان آن را به وفور در فروشگاه های مواد خوراکی مانند محصولات پروتئینی، سبزیجات، تنقلات یا فروش لوازم بهداشتی و موارد متعدد دیگر یافت. این نوع پاکت از یک جداره متالایز که در پشت و پس زمینه محصول دیده می شود و یک جداره شفاف که در روی محصول قرار دارد تشکیل شده است و به دلیل این ساختار، ویژگی های منحصر به خود را دارد.

پاکت شفاف متالایز در صورتی که برای بسته بندی و نگهداری محصولات خوراکی استفاده شود، به طور معمول به صورت دو لایه ساخته می شود. جداره شفاف پاکت که در روی محصول قرار دارد در  درونی ترین لایه از پلی اتیلن ساخته شده است که نازک و شفاف می باشد و بر روی پلی اتیلن یک لایه شفاف پلی استر قرار دارد. در جداره متالایز محصول نیز به طور معمول در درونی ترین لایه از پلی اتیلن با همان ضخامتی که در جداره شفاف به کار رفته است، استفاده می شود و در لایه بیرونی از متالایز استفاده می شود که در ترکیبات آن برای درخشان شدن و ایجاد ظاهر متالیک، آلومینیوم به کار رفته است.

این لایه نازک پلی اتیلن که در درونی ترین لایه جداره شفاف و متالایز به کار رفته است، برای فود گرید شدن و سازگار شدن بسته بندی با محصولات خوراکی است زیرا پلی اتیلن با مواد خوراکی سازگاری دارد و با آن ها وارد واکنش شیمیایی نمی شود و همچنین از نشتی روغن یا رطوبت محصولات درونی به بیرون جلوگیری می نماید.

پاکت شفاف متالایز

پاکت شفاف متالایز

ویژگی های پاکت شفاف متالایز

پاکت های شفاف متالایز از متریالی با مقاومت کششی بالا ساخته می شود که در برابر پارگی و از هم گسیختگی مقاوم است. متالایز و پلی استر هر دو در برابر پارگی، سوراخ شدگی مقاوم هستند. این ویژگی پاکت های شفاف متالایز را برای بسته بندی و نگهداری و انتقال مواد گوناگی که احتمال نشتی دارند، مناسب نموده است. از سویی دیگرپاکت شفاف متالایز قیمت مناسب تری نسبت به برخی از انواع پاکت ها مانند پاکت های دو رو متالایز دارند و انتخابی اقتصادی تر و به صرفه تر می باشد.

متالایز نسبت به نور مقاوم است به این صورت که آن را از خود عبور نداده و از سطح خود منعکس می نماید. به همین دلیل پاکت شفاف متالایز در برابر عوامل محیطی مانند نور دوام مناسبی دارد و برای مواد غذایی یا بهداشتی که در برابر نور سرعت فاسد شدن آن ها بالا می رود، انتخاب مناسب تری است. پاکت شفاف متالایز دربرابر رطوبت مقاوم است و مانند بسیاری از انواع پاکت ها که شامل پاکت کرافت و کاغذی نیز می شود، بر اثر تماس با خیسی و رطوبت مخدوش و پاره نمی شود.

پاکت شفاف متالایز زیبایی بصری مطلوبی دارد. به این صورت که پس زمینه درخشان، متالیک و براق آن موجب هر چه بهتر و زیباتر دیده شدن محصول می گردد و آن را در میان کالاهای اطرافش برجسته و نمایان می سازد. همچنین جداره شفاف این پاکت باعث می شود، محصول به طور کامل دیده شود و مشتری از کیفیت و صحت و سلامت محصولی که تهیه می نماید، به خوبی اطمینان حاصل نماید که این ویژگی برای کالاهای مصرفی مانند مواد پروتئینی یا … بسیار اهمیت دارد.

متریال متالایز به تنهایی قابلیت چاپ مناسبی ندارد و از آن جایی که لایه شفاف بیشتر برای نمایان ساختن محصول به کار می رود، چاپ باید بر روی لایه متالایز انجام گیرد تا کیفیت دید بهتری داشته باشد. در این موارد سطح ورق متالایز با لایه های نازک و شفافی مانند پلی اتیلن،OPP ،CPP  و BOPP لمینت می گردد و چاپ بر روی این لایه انجام می گیرد که با این کار بر ارزش و زیبایی محصول می افزاید و قابلیت برندینگ آن را ارتقا بخشیده و فضایی برای انتقال اطلاعات محصول، تولید کننده، شعارها و پیام های برند، استانداردها و مواردی از این دست ایجاد می نماید.

انواع پاکت شفاف متالایز

پاکت های شفاف متالایز از لحاظ نوع طراحی و خصوصیاتی که دارند، انواع گوناگونی را تشکیل می دهند که هر کدام قیمت و متقاضیان خود را دارند. یکی از ساده ترین و پر کاربردترین انواع پاکت های شفاف متالایز فرم بالشی آن است که به سادگی از ضلع های کناری دوخت خورده است و نسبت به انواع دیگر قیمت مناسب تری دارد. برای بسته بندی مواد غذایی مانند ماهی، سوسیس و کالباس که نیازی به ایستایی و حفظ تعادل ندارند، فرم بالشی این پاکت ها، بهترین انتخاب است.

پاکت های شفاف متالایز کاست دار، گونه دیگری از این بسته بندی ها هستند که فضا و گنجایش آن ها به دلیل در نظر گرفتن فضای کاست در ضلع های آن تقویت شده است. برخی از این انواع از دو ضلع چپ و راست دارای کاست است و از سمت پایین دوخت شده که که به باکس پوچ مشهور است و قابلیت ایستایی ندارد. این محصول گنجایش و ظرفیت بیشتری نسبت به پاکت شفاف متالایز بالشی دارد و به دلیل متریال بیشتری که در تولید آن ‌مصرف شده و طراحی پیچیده تر، قیمت بیشتری نیز دارد.

یکی از انواع پاکت های شفاف متالایز، نوع ایستاده آن است که در ضلع پایینی دارای کاست می باشد که محل حفظ تعادل و اتکاء آن بر روی سطح می شود و به آن ویژگی ایستایی می افزاید. برای نگهداری و حمل بسیاری از غلات و حبوبات یا آجیل ها از این نوع از پاکت بسته بندی استفاده می شود که هم ظاهر زیبا و جذابی دارد و هم کیفیت بالایی برای حفظ و نگهداری مواد دارد.

پاکت شفاف متالایز زیپدار، نوع دیگری از این محصولات است که به دلیل وجود زیپ در بالای آن قابلیت استفاده مجدد دارد. زیپدار بودن این محصول باعث حفظ کیفیت محصولات درون آن می شود و دیگر نیازی به تغییر محل و بسته بندی محصولات درون آن نمی باشد. پاکت شفاف متالایز زیپدار نسبت به انواع ساده کاربرد بیشتری دارد.

قیمت پاکت شفاف متالایز

قیمت پاکت شفاف متالایز به عوامل متعددی بستگی دارد. شرکت تولید کننده این محصولات نیز می تواند در قیمت پاکت ها تاثیر داشته باشد. کیفیت و مواد اولیه به کار رفته در این بسته بندی ها، در قیمت پاکت های شفاف متالایز نقش دارد. هر چه متریال به کار رفته مرغوب تر باشد، قیمت بیشتری دارند.

افزودن ویژگی هایی مانند سوپاپ، زیپ در بالای پاکت می تواند موجب افزایش قیمت این محصولات گردد. زیرا کاربری این پاکت ها را آسان تر نموده و موجب نگهداری هر چه بهتر محصولات درون آن ها می گردد.

کاست دار بودن و یا داشتن فرم ایستاده نیز از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پاکت شفاف متالایز است. تعداد لایه های به کار رفته در ساختار این محصولات نیز بر قیمت آن ها می افزاید. هر چه تعداد لایه ها بیشتر باشد، میزان متریال به کار رفته بیشتر بوده و قیمت این محصولات نیز افزوده می شود. ابعاد و میزان طول و عرض و گنجایش پاکت های شفاف متالایز از موارد دیگری است که قیمت آن ها را تعیین می نماید. انواع کوچکتر قیمت پایین تر و ارزان تری دارند. انتخاب نوع پاکت شفاف متالایز به نیازها و توقعات تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات بستگی دارد. جهت دریافت راهنمایی و مشاوره برای انتخاب این محصولات می توانید با همکاران ما در این مرکز تماس حاصل نمایید. تمامی محصولات این مجموعه با کیفیت بالا و قیمت مناسب به فروش می رسند.